Overslaan naar inhoud Ga naar navigatiemenu

Kan ik de taal van de website veranderen?

De website staat in 7 talen ter beschikking. De taal kan met een klik op de wereldbol bovenaan de website worden gewijzigd. Direct naast het symbool van de winkelmand wordt een element voor het wijzigen van de taal weergegeven. Gewoon de gewenste taal selecteren.


Hebt u een privacyverklaring?

Onze privacyverklaring vindt u op https://www.hiwin.de/nl/datenschutz

Naar het privacybeleid

Hoe krijg ik technisch advies als ik niet helemaal zeker ben wat ik precies nodig heb?

U kunt ons altijd per e-mail op info@hiwin.de of telefonisch op +49 781 92378 0 een vraag sturen. We zorgen ervoor dat de juiste contactpersoon met u contact opneemt. Als u al een directe contactpersoon in het verkoopkantoor kent, dan kunt u graag direct contact met uw contactpersoon opnemen.


Kosten de CAD-gegevens mij iets of moet ik mij registreren?

Onze CAD-modellen, bijv. voor profielrailgeleidingen, kogelomloopspindels, lineaire assen of dergelijke sturen wij u op verzoek kosteloos via e-mail. Hiervoor hoeft u zich niet te registreren, maar alleen een geldig e-mailadres aangeven. U hebt twee mogelijkheden om de gewenste CAD-gegevens te ontvangen. U selecteert het gewenste product via de productfinder en klikt op "CAD-gegevens" op de productdetailpagina. Of u configureert het product volgens uw wensen in onze CAD-configurator op https://www.hiwin.de/nl/cad-konfigurator.

Naar de CAD-configurator

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Geregistreerde gebruikers kunnen in de sectie "Mijn account" onder "Wachtwoord" (https://www.hiwin.de/de/my-account/update-password) hun wachtwoord wijzigen. Hiervoor moet het actuele wachtwoord evenals het nieuwe wachtwoord worden ingevoerd en geactualiseerd. Neem hiervoor de minimumvereisten aan het wachtwoord in acht. Deze verschijnen door met de muiswijzer over het veld "Nieuw wachtwoord" te gaan.

Om het wachtwoord te wijzigen

Hoe kan ik me op de website aanmelden?

Met de knop "Aanmelden" kunt u zich direct met uw gebruikersgegevens aanmelden (https://www.hiwin.de/nl/login). Vóór de eerste aanmelding moet u zich een keer registreren, zie "Hoe kan ik me registreren" (https://www.hiwin.de/nl/customer-registration).

Naar de registratie

Hoe kan ik me op de website registreren?

Vóór de eerste aanmelding moet u zich een keer registreren. Klik hiervoor onder "Aanmelden" op de link" Nu registreren" (https://www.hiwin.de/nl/customer-registration). Vul het registratieformulier in en verstuur het. U krijgt direct een bevestigingslink per mail toegestuurd, bevestig de juistheid van uw gegevens na het openen van de link. Uw gegevens worden nu aan ons doorgegeven. In de regel zullen we uw toegang binnen de volgende 2 uur vrijschakelen. Zodra dit is gebeurd, ontvangt u een bericht per e-mail. Vanaf dan kunt u zich aanmelden en alle functies gebruiken. Als u geen bevestigingsmail ontvangt of problemen met de registratie hebt, kunt u zich tot shop-registry@hiwin.de richten.

Om te registreren

Waarom krijg ik geen bevestigingsmail?

In de regel wordt bij elke succesvolle bevestiging een bevestigingsmail verstuurd. Als dit niet het geval is, kan het ofwel zijn dat uw e-mailadres niet correct werd opgeslagen of de bestelling niet succesvol is. Neem hiervoor graag contact op met onze support op shop-registry@hiwin.de


Mijn e-mailadres wordt al gebruikt…

Misschien hebt u zich met uw e-mailadres al in onze shop geregistreerd. Als u uw wachtwoord bent vergeten, klik dan gewoon op "Wachtwoord vergeten". We sturen u dan naar het opgegeven e-mailadres een nieuw wachtwoord. Als u verder nog problemen hebt, neem dan contact op met onze support op shop-registry@hiwin.de


Welke voordelen heb ik door de aanmelding?

Geregistreerde gebruikers kunnen hun persoonlijke sectie beheren en bovendien prijs- en levertijden van de producten inkijken. In de persoonlijke sectie kunnen configuraties en ontwerpen evenals winkelmanden worden opgeslagen.

Om te registreren

Kan ik mezelf met de aanmeldingsgegevens van de oude webshop in de nieuwe webshop aanmelden?

Nee. We zijn sinds december 2019 met onze nieuwe webshop online. Helaas kunt u de aanmeldingsgegevens van de "oude" webshop niet meer gebruiken. Onder https://www.hiwin.de/de/customer-registration kunt u zich echter heel eenvoudig opnieuw registreren, zie ook "Hoe kan ik me op de website registreren".

Om te registreren

Welke gegevens van mij worden opgeslagen?

Er worden alleen gegevens opgeslagen die u ons in het registratieformulier meedeelt. Meer informatie vindt u in onze privacyrichtlijn https://www.hiwin.de/nl/datenschutz

Om te registreren

Waarom kan ik mezelf niet aanmelden hoewel ik mezelf geregistreerd heb?

Mogelijk hebt u zich alleen voor onze oude webshop geregistreerd. Sinds december 2019 hebben we een nieuwe webshop. Helaas kunt u hier de gegevens van de oude webshop niet meer gebruiken. Onder de volgende

Om te registreren

Kan ik een ontvangen artikel nog eens bestellen?

Geregistreerde gebruikers zien in hun persoonlijke sectie onder "Mijn bestellingen" (https://www.hiwin.de/nl/my-account/orders) hun vorige bestellingen. Deze kunnen heel eenvoudig opnieuw in de winkelmand gelegd en hiermee worden besteld. Bovendien kan in de winkelmand door een snelbestelling direct worden besteld.

Over mijn bestellingen

Hoe kan ik een nieuw leveradres in mijn adresboek opslaan?

Aan het einde van de bestelling kunt u ofwel een voorhanden leveradres uit uw adresboek selecteren of u voert handmatig een nieuw leveradres voor uw bestelling in. Vanaf de volgende bestelling vindt u het nieuwe leveradres ook in uw adresboek. Als alternatief kunt u zich ook via e-mail tot ons supportteam (shop-registry@hiwin.de) richten.

Naar de leveringsadressen

Hoe kan ik mijn betalingsvoorwaarden wijzigen?

De betalingsvoorwaarden zijn op factuur en kunnen niet worden gewijzigd. Als u bijkomende informatie wenst, dan kunt u graag met ons per telefoon, e-mail of chat contact opnemen.


Welke betalingsmethoden staan ter beschikking?

Betalingen voor bestellingen in onze onlineshop zijn op factuur mogelijk. Bij gebrek aan kredietwaardigheid behouden we ons het recht voor om de betalingsvoorwaarde in vooruitbetaling te veranderen.


Wat kost een reparatie?

Neem bij een reparatieaanvraag contact op via reparatur@hiwin.de of telefonisch op +49 781 932 78 32. Als een reparatie economisch niet meer rendabel is, werken we samen met u een goede oplossing uit.


Hoe lang duurt een reparatie?

Of het nu gaat om profielrailgeleidingen, kogelomloopspindels of het productportfolio van de elektrische aandrijftechniek, een snelle reparatie met een vlotte afwikkeling is voor ons vanzelfsprekend. Voor de kogelomloopspindels bieden wij aanvullende diensten aan: Met vooraankondiging duurt een reparatie 24 uur. Zonder vooraankondiging duurt een reparatie in de regel tot een week. Als een reparatie economisch niet meer rendabel is, werken we samen met u een goede oplossing uit. Neem hiervoor contact op met ons via reparatur@hiwin.de of telefonisch op +49 781 932 78 32. Meer informatie vindt u op https://www.hiwin.de/nl/service/reparatur


Kan ik een artikel terugsturen?

Ja, artikelen kunnen worden teruggestuurd. Vraag vooraf een retournummer aan en noteer dit nummer op de leverbon of van buiten op het pakket.


Met welke pakjesdienst worden de goederen geleverd?

Onze standaardverzending voor pakjes tot een gewicht van 30 kg gebeurt in de regel door UPS, alle andere pakjes worden door de transporteur geleverd.


Hoe worden de waren verpakt?

Onze artikelen worden overwegend in gerecyclede kartonnen dozen en PE-folie verpakt.


Is expressverzending mogelijk?

Ja, een expressverzending is mogelijk. Neem hiervoor contact op met uw HIWIN-contactpersoon.


Kan ik een leveringstijdstip bepalen?

Ja, op de dag precieze leveringen en expressbestellingen op een bepaald tijdstip zijn mogelijk. Neem hiervoor contact op met uw HIWIN-contactpersoon.


Hoe luidt het douanetariefnummer voor mijn HIWIN-product?

Profielrailgeleidingen (loopwagen of rail afzonderlijk): 84829900900
Profielrailgeleidingen (loopwagen op rail gemonteerd): 84821090900

Kogelomloopspindels (moer of spindel apart): 84839089900
Kogelomloopspindel (moet op spindel gemonteerd): 84834030900

Lineaire assen (zonder motor): 84834090990
Lineaire assen (met motor): 84798997900

Lineairmotoren: 85030099990

Hoogmomentmotoren: 85015100900

Alle verdere vragen betreffende het onderwerp douanetariefnummers zal onze binnendienst Verkoop graag voor u beantwoorden.
 

Zu unseren Produkten Op onze producten

Is een levering ook naar het buitenland mogelijk?

Ja, een levering naar het buitenland is mogelijk. Selecteer hiervoor in de bestelprocedure het gewenste leveradres.


Wie draagt het transportrisico?

Bij de verzending met de door ons gekozen transporteur dragen wij het transportrisico. Als u zelf de waren afhaalt of een eigen transporteur kiest, draagt u het risico.


Hoe hoog zijn de verzendingskosten?

De verzendingskosten zijn afhankelijk van de grootte van de bestelling en worden individueel in het kader van het bestelproces weergegeven en berekend.


Waar zie ik de bestelstatus?

Bestellingen kunt u in de persoonlijke sectie onder "Mijn bestellingen" (https://www.hiwin.de/nl/my-account/orders) bekijken. Daar vindt u ook informatie over de bestelstatus.

Over mijn bestellingen

Waarom zie ik geen prijzen?

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen prijzen zien. Als u zich nog niet hebt geregistreerd of als u zich niet wilt registreren, kunt u contact met ons opnemen of zich tot shop-registry@hiwin.de richten. We nemen dan snel contact met u op. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, dan kunt u zich altijd gemakkelijk op https://www.hiwin.de/nl/customer-registration registreren.

Om te registreren

Hoe kom ik de levertijd te weten?

De levertijd bestaat uit de productietijd en de eigenlijke levertijd van onze verzendpartner. De productietijd kunt u op de productdetailpagina en in de winkelmand raadplegen. De levertijd van onze verzendpartner ziet u nadat u in de winkelmand op de knop naar de kassa hebt geklikt en leveradres en verzendingswijze hebt geselecteerd.


Kan ik alle producten ook online kopen?

Alle standaardproducten kunnen online worden besteld. Bij producten die van de standaard afwijken, kunt u altijd met onze verkoopbinnendienst of uw persoonlijke contactpersoon in de verkoop contact opnemen en we zorgen samen voor een oplossing

Op onze producten

Kan ik ook zonder aanmelding online bestellen?

Een bestelling zonder succesvolle registratie is niet mogelijk. U kunt zich altijd op https://www.hiwin.de/nl/customer-registration registreren en aanmelden.

Om te registreren

Kan ik ook telefonisch, per e-mail of fax bestellen?

U kunt ook altijd comfortabel per e-mail of fax bestellen.


Moet ik een klantaccount aanmaken om te bestellen?

Voordat u een bestelling kunt doen, moet u zich op https://www.hiwin.de/nl/customer-registration als klant registreren. Klik hiervoor onder "Aanmelden" op de link "Nu registreren". Vul het registratieformulier in en verstuur het. U krijgt direct een bevestigingslink per mail toegestuurd, bevestig de juistheid van uw gegevens na het openen van de link. Uw gegevens worden nu aan ons doorgegeven, in de regel zullen we uw toegang binnen de volgende 24 uur vrijschakelen. Zodra dit is gebeurd, ontvangt u een bericht per e-mail. Vanaf dan kunt u zich aanmelden en alle functies gebruiken.  Bij problemen met uw registratie kunt u zich altijd tot shop-registry@hiwin.de richten.

Om te registreren

Is er een minimumbestelwaarde?

Er is geen minimumbestelwaarde in onze webshop.


Kan ik een bestelling achteraf wijzigen/annuleren?

Online kunt u de bestelling niet meer wijzigen, neem indien gewenst contact op met uw HIWIN-contactpersoon.


Kan ik een offerte laten opmaken?

U kunt uw artikelen direct in de winkelmand verzamelen, daar krijgt u direct de verkoopprijs te zien. Vanuit de winkelmand kunt u naar wens ook direct een offerte als pdf laten opmaken.

Naar de winkelwagen

Hoe bestel ik online een product?

Via onze productfinder kunt u het gewenste product selecteren en ofwel direct bestellen of aan de hand van uw eisen in de CAD-configurator aanpassen. (Geconfigureerde) producten kunnen dan in de winkelmand worden gelegd. Geregistreerde gebruikers kunnen via de winkelmand hun bestellingen doen. Daar worden eveneens nogmaals prijzen en levertijden vermeld. In het bestelproces wordt u bovendien naar het leveradres, de betalingswijze en de leveropties gevraagd. Na een succesvolle bestelling ontvangt u via mail een bestelbevestiging. Bestellingen kunt u in de persoonlijke sectie onder "Mijn bestellingen" bekijken. Als u het artikelnummer of de bestelcode uit vroegere bestellingen al kent, kunt u eveneens gemakkelijk via de "Snelle bestelling" in de winkelmand een product aan de winkelmand toevoegen.

Op onze producten

Kan ik mijn geconfigureerde CAD-module ook via de shop bestellen?

Geconfigureerde producten kunnen aansluitend in de winkelmand geplaatst en daarna besteld worden.


Kan ik een configuratie opslaan?

Geregistreerde gebruikers kunnen hun configuratie ofwel in de persoonlijke sectie onder "Mijn projecten" opslaan of in de winkelmand leggen. Ook in de winkelmand wordt de configuratie tussendoor opgeslagen.

Naar mijn projecten

Voorbezetting/niet-wijzigbaarheid van attributen door verlaten van ontwerptool

Met behulp van de ontwerptool onder https://www.hiwin.de/de/service/auslegungstool kunt u het passende product voor uw gewenste applicatie berekenen en selecteren. Deze geselecteerde producten moeten vóór de bestelling dan worden geconfigureerd. Op basis van de technische berekening zijn hier bepaalde eigenschappen/attributen in de configurator niet meer selecteerbaar, omdat dit ertoe zou kunnen leiden dat het product niet meer bij uw applicatie past.


Kan ik mijn actuele configuraties opslaan en later bestellen?

U kunt uw configuraties ofwel in de winkelmand of onder "Mijn projecten" opslaan en op een later tijdstip bestellen. Hiervoor moet u echter als klant geregistreerd en dan aangemeld zijn. Uw configuratie wordt zo in uw persoonlijke sectie opgeslagen.

Naar mijn projecten

Kan ik gegevensbladen voor mijn configuratie downloaden?

Binnen de desbetreffende configurator onder https://www.hiwin.de/de/service/cad-konfigurator staat de button “Gegevensblad” ter beschikking. Dit gegevensblad bevat de belangrijkste kenmerken en tekeningen voor het individueel geconfigureerde product. Actueel staat deze functie voor geconfigureerde producten uitsluitend voor de productgroep profielrailgeleiding ter beschikking. Verdere productgroepen volgen nog.

Naar de CAD-configurator

Hoe kom ik aan mijn CAD-model?

U selecteert via de productfinder (https://www.hiwin.de/nl/Produkte/c/3952) het gewenste product en vraagt op de productdetailpagina onder "CAD-gegevens" de gewenste gegevens aan. De CAD-gegevens worden meteen via e-mail toegezonden. Bovendien kan onder Service -> CAD-configurator (https://www.hiwin.de/nl/service/cad-konfigurator) de configurator worden gestart en het gewenste product worden geconfigureerd, alsook aansluitend het CAD-model op dezelfde wijze worden gedownload.

Naar de CAD-configurator

Hoe kan ik de algemene handelsvoorwaarden inkijken?

Onze algemene handelsvoorwaarden vindt u op https://www.hiwin.de/nl/agb

Aan de algemene voorwaarden

Hoe vind ik mijn contactpersoon?

Onder contact kunt u uw contactpersoon of dealer zoeken (https://www.hiwin.de/nl/kontakt). Bovendien bereikt u ons telefonisch, per e-mail of via onze chat. We helpen u graag verder.

Naar mijn contactpersoon

Kan ik een ontwerp opslaan?

Een ontwerp kan altijd met de knop "Opslaan" worden opgeslagen. Zodra u na het eerste openen van een nieuw ontwerp op deze knop hebt geklikt, wordt uw persoonlijke ontwerp-ID gegenereerd. Met deze ID kunt u het ontwerp ook op een later tijdstip voortzetten. In dit geval moet u echter de ontwerp-ID noteren. Geregistreerde gebruikers hebben bovendien het voordeel dat een ontwerp in de persoonlijke sectie onder "Mijn projecten" kan worden opgeslagen. Onder "Mijn account" -> "Mijn projecten" (https://www.hiwin.de/nl/my-account/hiwinprojects) kan de berekening dan later opnieuw worden geopend en voortgezet.

Naar mijn projecten

Kan ik mijn geconfigureerd product ontwerpen?

Een individueel geconfigureerd product kan niet worden ontworpen. De ontwerptool dient alleen om een passend product aan de hand van uw applicatiegegevens te berekenen. De configuratie in de CAD-configurator gebeurt na selectie van het passende standaardproduct.


Hoe kan ik ontwerpen met anderen delen?

Elk ontwerp bevat na het eerste opslaan een zogenaamde ontwerp-ID. Door het noteren en delen van deze ontwerp-ID kan een ontwerp op een later tijdstip of in een andere browser of op een andere pc worden geopend. Hiervoor kunt u onder Service -> Ontwerptools (https://www.hiwin.de/nl/service/auslegungstool) de ontwerp-ID in de eerste tegel invoeren en op de knop "Verder ontwerpen" klikken. Het tegelijk bewerken van een ontwerp is niet mogelijk.

Naar de ontwerptool

Moet ik iets installeren om van de onlinediensten gebruik te kunnen maken?

Voor het gebruik van de HIWIN onlinetools hoeft geen installatie te worden uitgevoerd. Als u een functionerende internetverbinding hebt, kunt u alle diensten gebruiken.

Naar de ontwerptool

Hoe functioneert de ontwerptool lineaire assen?

Via de sectie Service -> Ontwerptool (https://www.hiwin.de/nl/service/auslegungstool) kunt u de HIWIN berekeningstool voor lineaire assen (enkelvoudige assen, dubbele assen en armassen) oproepen. Hiervoor gewoon in deze sectie op de betreffende tegel lineaire assen klikken. In de ontwerptool kunt u de voor u bekende gegevens voor een benodigde applicatie of toepassing invoeren. Enerzijds zijn er gegevens die de ontwerptool nodig heeft om een passende lineaire as te berekenen (verplichte gegevens). Anderzijds zijn er optionele velden evenals door de berekeningstool automatisch gegenereerde waarden die echter gedeeltelijk kunnen worden aangepast. Deze gegevens en waarden zijn in de ontwerptool zelf onder de informatieknop afzonderlijk verklaard en vermeld. De HIWIN ontwerptool berekent voor u, na het invoeren van de relevante gegevens, het passende product voor uw applicatie. Na het ontwerp kan dit product aan de hand van uw wensen in de HIWIN CAD-configurator worden geconfigureerd en afsluitend worden besteld. Daarnaast kunt u een gegevensblad passend bij uw berekening als pdf downloaden. Als u niet zeker bent, staan we u natuurlijk altijd persoonlijk, telefonisch, per e-mail of in de livechat bij.

Naar de ontwerptool

Hoe vind ik het juiste product voor mijn applicatie?

Bij de keuze van het juiste product voor uw applicatie ondersteunt u onze ontwerptool. Die kunt u onder Service -> Ontwerptool (https://www.hiwin.de/nl/service/auslegungstool) oproepen. Meer informatie zie "Hoe functioneert de ontwerptool"

Naar de ontwerptool

What do the individual characters of the order codes for ball screws mean?

De bestelcodes met informatie over de bijbehorende producten vindt u in de desbetreffende catalogus van de productcategorie. Ga hiervoor naar Downloads -> Service (https://www.hiwin.de/nl/service/downloads) en kies met behulp van de filterfunctie de catalogus van het gewenste product. Hier krijgt u alle informatie bij de bestelcode.

Naar de downloads

Hoe kan ik weten waarvoor de bestelcodes van de profielrailgeleidingen staan?

De bestelcodes met informatie over de bijbehorende producten vindt u in de desbetreffende catalogus van de productcategorie. Ga hiervoor naar Downloads -> Service (https://www.hiwin.de/nl/service/downloads) en kies met behulp van de filterfunctie de catalogus van het gewenste product. Hier krijgt u alle informatie bij de bestelcode.

Naar de downloads

Wat is het verschil tussen een HG- en een CG-geleiding?

Bij HIWIN profielrailgeleidingen van de HG-bouwserie gaat het om een bouwserie met X-positie van de kogelloopbanen. Bij de DG-bouwserie gaat het om een bouwserie van profielrailgeleidingen met O-positie.  Door de O-positie kan de CG-bouwserie hogere momenten, vooral in MX-richting, opnemen. Daarom is de CG-bouwserie de eerste keuze bij alle toepassingen met enkele as en de HG-bouwserie bij alle toepassingen met meerdere assen.

Naar de downloads

Hoe kan ik mijn leveringsvoorwaarden wijzigen?

Onze standaard levervoorwaarde is FCA. Bespreek mogelijke wensen m.b.t. wijziging met uw persoonlijke contactpersoon of meldt u zich bij onze support.

Naar mijn contactpersoon

Waar vind ik de actuele catalogus/montagehandleiding?

Onze catalogi en montagehandleidingen vindt u in de sectie Service/ Downloads op https://www.hiwin.de/nl/service/downloads. Hier kunt u via de filterfunctie heel eenvoudig het gewenste product selecteren en de catalogus of de montagehandleiding in de desbetreffende taal downloaden.

Naar de downloads

Waarvoor heb ik een projecteringsblad nodig?

Het projecteringsgegevensblad moet altijd worden ingevuld als u een ontwerp of levensduurberekening van ons nodig hebt. Het dient als checklist waarmee u uw applicatie voor ons zo precies mogelijk kunt beschrijven.


Waar kan ik productcatalogi downloaden?

In de sectie Service -> Download (https://www.hiwin.de/nl/service/downloads) kunt u alle catalogi downloaden. Hiervoor gewoon in de filter de categorie "Catalogus" selecteren en bijv. op de productgroep profielrailgeleiding, kogelomloopspindel, lineaire as etc. filteren.

Naar de downloads

Wat is "Mijn projecten"?

Onder "Mijn projecten" kunnen ontwerpen, configuraties of standaardartikelen worden opgeslagen. De opgeslagen artikelen kunnen dan met een klik in de winkelmand worden overgenomen of verder worden geconfigureerd of ontworpen.

Naar mijn projecten

Kunnen projecten worden opgeslagen?

Onder mijn projecten kunt u ofwel ontwerpen of configuraties opslaan.

Naar mijn projecten

Hoe solliciteer voor een vacature?

Sollicitaties kunt u alleen als pdf naar juelide.altan@hiwin.de sturen. Meer informatie vindt u op https://www.hiwin.de/nl/karriere-uebersicht

Naar onze vacatures